Jak inaczej namówić do usługi czy towaru niż przekonując przypuszczalnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
zdjęcia lotnicze
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz również pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, wobec tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie prawidłowo wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca mógł w pojedynkę zaprojektować swój prywatny smak deseru, łącząc pojedyncze jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była skuteczna musi nie wyłącznie wiązać mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zazwyczaj ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on słuszny technicznie oraz bezproblemowy.